Sep 30, 2007

perjalanan

1st
aku terlanggar bucu meja. 'zrasss'.. koyak baju kot? rasa pedih. aihh.. bedarah belakang aku. tgh sedap kutip barang, bila bangun je tesagat belakang. anak sapa la letak meja kat sini? nak je aku tempeleng jadi lempeng.. bengang
2nd
ni lagi satu.. sape la pacak tiang kat blakang keta aku. undur je gedegang!! aku yang senget atau kete aku yg bangang. ke aku yg bangang sebab paking senget? kemek skit, calar dan hati aku makin bengang
3rd
jumpa someone kejap.. ade je nak kirim la ape la.. cam takde poslaju lak. tengah sedap bace paper, tersigung cawan. pranggg... jatuh bekecai macam ati aku yg dah tentu kena wt muke bodo pasni.. bila lak ade cawan kat sini? "eh.. takpe2, memang salah i letak cawan tu dekat siku u", chehh.. ngengade.. cakap je la suh aku ganti..
4th
belum pun ati aku reda, tetiba "aduh!!", skali lagi pale aku lak jadi mangsa.. dengan muke bodo yg tak abis tadi, aku blah meninggalkan beberapa org yg nmpk kejadian aku meng'heading' palang kat paking keta. pak guard tu sengih2.. skali aku 'tangan' baru tau.. iskk ape la malang nasib aku ari ni..
5th
perjalanan yg rileks.. hati yg bercelaru bercampur baur dengan rasa seronok. tetiba.. 'brreekkkkkk'.. pehhh.. mujur la aku tak langgar kotak kat tgh highway ni.. anak sapa la main kotak kat sini.. ada la ni lori mana2 tak ikat kotak ni.. cisss.. masuk gear, jalan sambil bersabar..
6th
sampai.. sempat beli air untuk bebuka kang. jalan2 smbil usha2 ikan bakar.. malang skali lagi.. 'gedebuk!!' abis air aku jatuh. budak ni nk lari2 pun jgn la kat sini. seb bek langgar aku, kalo langgar kuali ke, tong ke.. tak ke naya.. tapi aku hanya tersenyum dalam senak. "maaf ye dik, anak akak ni memang suka lari2", kata sorang akak sambil tgn sebelah lagi bawak byk plastik. sian budak tu.. mesti pale dia sakit gak..
---------------------------------
tenang . damai . sunyi . sayu
---------------------------------
al-fatihah... ini saja yang dapat aku kirimkan.. semoga dia aman dan bahagia..
"walau apa pun pengalaman aku sepanjang perjalanan tadi, bila sampai sini hati aku kembali tenang. terasa seolah2 dia memang menunggu kedatangan aku. sempat berbual2 dan merenung jauh.. insyaAllah.. kita pasti bertemu satu hari nanti.."
dan azan pun berkumandang ketika aku mula beredar....

2 comments:

byl said...

malang gile tp at last happy kn?
=)

posmen said...

byl:
hepi sgt byl... :)