Oct 29, 2007

aku penyangak?

apa rasa kalau orang kata kita macam penyangak?

9.30am

aku berjalan2 sambil usha menu sarapan kat food court MPPJ, seksyen 14, PJ. gerai2 ni kat tingkat satu bangunan kedai sebelah coffee bean. aku terpandang satu gerai ujung, ada ramai orang berbaris. mesti sedap nih.. aku pun ikut beratur sambil tengok2 apa yang makcik tu jual. ohh, rupanya lontong. lain macam je aku tengok lontong ni. special kot? bila sampai turn aku, aku order lontong berlauk sambal sotong. tak sabar nak melahap dah ni..

9.45am

sambil hirup nescafe, aku melayan perasaan breakfast sorang2. memang chef recommended la lontong ni. ada telur rebus separuh, kerisik kelapa pedas2 dan sambal sotong yang best. aku layan slow2 sebab aku tak tahan pedas. kang terbelahak, mampos...

ceritanya...

tengah makan2 tu aku terdengar ada sorang akak tu tengah layan borak dengan member dia.. "rambut panjang macam penyangak. ni mesti tak mandi seminggu. kalo masuk meminang, mampos la aku nak terima orang camni", gitulah yang aku terdengar soksek dia lebih kurang... arrghhh..

persoalan :

pertama : bila pulak aku kenyit2 mata kat dia?

kedua : laa.. tak kawin lagi rupanya.. (memilih sangat.. padan muka!)

ketiga : hinakah aku berambut panjang?

tapi aku tak pernah menyusahkan sesape pon selama ni. malah aku rasa aku cuba untuk jadi manusia, bukan sekadar penghuni bumi. dan aku tak pernah kesah apapun penampilan orang lain. apasal la kalo berambut panjang, cepat je orang label kita? walhal yang aku tengok ramai kena tangkap polis hari2 tu, tak semua pun berambut panjang.. sampai bila la fenomena ni nak berakhir (chewahh..).

moral of the story

berambut panjang adalah kebebasan individu selagi kita menjaganya dengan baik. dan apa masalahnya manusia yang selalu sangat peduli dengan menda2 kecik macam ni sedangkan banyak lagi hal lain yang lebih besar perlu difikirkan.

Huh...

2 comments:

byl said...

dia jeles 2 ng rmbut ko.
dia g wt rebonding x jd, 2 psl dia cm2.

posmen said...

budak (lara):
hahahaha.. ko mmg.. :)