Nov 18, 2007

otak atau batu?

kau tunjal dahi aku (telunjuk berkuku)
mereka sepak punggung kami (kaki berkasut)
dia tampar muka kamu (pelempang jepun)
si polan suruh melacur (buat beli beras)

bila sampai masa
datang berjemput
balik dihantar
suap duit beli buku anak
bentang permaidani merah
beli pakai duit aku

akal duduk mana?
ic dalam poket belakang
pen dalam poket depan
duit? dalam poket kamu, mana lagi

aku tulis kau sakit
aku baca kau rebah
aku tegur kau tangkap
aku diam kau berjoget
aku pangkah?
kau nak buat apa?

tolol rupanya otak kau
berapa besar batu ada dalam duduk?

4 comments:

aria ayumi said...

ni teka teki ke? huhu. ter-kompius sket. sbb ade batu dlm otak kot :p

blackpurple @ jowopinter said...

Salam,

Racun rumpai?

pandagumuk. said...

batu besar die leh buat baling hanjing.hehe.

posmen said...

aria ayumi:
batu dalam kepala = bala! hahaha

wak pinter:
salam kembali..
ya.. bisa merosak jiwa kalau berlebihan..

pandagumuk:
dah baling batu, apa tinggal dlm kepala?

kosong! hehehe