Nov 30, 2007

welkam disember yang ceria


tenuk = bahasa melayu / tapir = english / cipan = bahasa indonesia

welkam december!! aku suka bulan doblas sbb byk menda best2 dlm bulan ni. antaranya:

last month untuk siapkan segala tuk nenek keja yg tertangguh before masuk new year. aku mmg suka dgn keja aku (walopon kekadang boring tahap cipan tapi sebenarnya cipan tiada kena mengena dlm keja aku). aku rasa mcm nk bela cipan sekor. sesapa rasa prangai mcm cipan, boleh la jugak apply.. aku suka dateline, terkejar2 dan keserabutan yg boleh membuatkan aku hilang di alam fana.. adrenalin aku akan merembes dan membentuk antibodi supaya imun kepada hal2 lain selain kerja.. emm.. aku mmg suka kerja aku.. cayalahhh (kata linda onn)

ada sebulan lagi nk prepare sambut cuti new year. besanya aku sambut new year dgn family kt kampung. prepare? mmg kena prepare sebab aku kena jadi chef de mission ini taun. seme harap aku setelkan program ni. program? ya.. program makan2 sambil mengukur kedalaman pusat. bukannya tak best tgk bunga api kat sini, tapi masa tu seme adik beradik aku cuti 2-3 ari dan balik reramai ke kg. tu yg best. macam raya.. taun ni rasa nak buat bbq kot.. kamben2 kat kg aku sure glabah dah ni.. jage ko kamben hahahaha.. err.. sarip dol adalah bukan adik beradik aku.

xmas!! aku jadi santa kelaus bawak ponjot isik hadiah pastu pi laga2 perut ngan mamak.. hehehe.. sebenarnya, tiap2 xmas aku akan lepak ngan membe2 cina kat mamak sampai pagi. diorang ni membe lame2 aku. tiap2 taun mamak akan panik diserbu oleh kumpulan kapak cau sin chi.. koh keh kui kui.. kira acara tahunan la ni sbb diorg dah ramai yg kawen.. masa ni je nk lepak.. ada sekor yg dah 8 taun aku x jmpa tu (dia jd tokey kat vietnam) konfem join taun ni. dan secara otomatisnya aku akan pau dia semahu2nya hahahaha (gelak besar macam dapat moto pawar rut)

aku akan lebih matang next yr.. yearghhh.. so dlm bulan terakhir umur skang, aku seperti besa akan mula menyemak (baca: periksa) kekurangan yg patut aku perbaiki termasuk rasional rambut aku yg semakin meyemak (baca: rimas) ni. apekah adekah perlu aku menggondol dan berubah muka dari alien kepada manusia? atau membiarkan kealienan aku ini semakin menjadi2? sila rujuk channel discovery untuk mengetahui kisah orang utan (tiada kena mengena dgn aku)

juga antara keseronokkan bulan doblas yg slalu aku buat tiap2 taun.. riding! hahaha.. kami dah konfem akan berangkat ke cherating @ pd (tgk cuaca) beramai2 untuk menonton gusti di kedai pak amid (bukan nama sebenar) sambil makan buah2an tempatan. ini acara tahunan jugak. lepak semalam dua di mana2 yg sudi menerima kedatangan geng2 jahat ni. ada yg bawak family tapi naik keta la. pastilah aku akan membawa rod sbb di mana ada air di situlah ada ikan melainkan tandas jua. huh.. dapat ikan aku nk panggang pastu cecah air asam.. huihhhh

dan yang paling best, dalam bulan ni la aku dapat segala payment yg sangkut tu. besa la gomen.. time2 ujung taun dorg akan clear utang piutang. pastu aku boleh gi shopping handycam sony hd yg aku mengidam dah lama tu. aku nk jual yg lama nih. pastu aku nk pegi cameron jap makan stoberi (sapa punya pasal? hehehe). beli kobis, kacang panjang dan segala sayur utk hiasan bilik aku. ehh apekah logik idea hiasan dalaman aku ni.. hahaha aku nk makan stoberi je la. pastu aku nk bayar utang dan zakat. pastu aku nak bagi bonus. pastu aku amek bonus la jugak sebab nk beli kapal layar buat mancing lautan dalam. pastu abis duit, aku mintak ngan mak. huhu.. cehh mcm byk payment.. aku kena standby utk 2008 punya bajet. manelah tau.. dengar kata ekonomi agak teruk next year. hopefully takat dengar je la.. tapi kalo betui.. haiyaaaa...

macam sibuk je bulan doblas nih..

13 comments:

byl said...

1) Adik? nak apply jadi cipan ;p
2) Balik kampung? Bak mai potet adik jaga. Ok? Hehe
3) Ehem2. Kedai mamak mane 2 kamu lepak? Skudeng2
4) Jom sesame kita botakkan rambut
5) Cherating? Nak ikut
6) Wah, sony hd ye? *dengki

**jika 1-5 kamu luluskan bermakna hujung tahun ni adik akan sibuk juga tidak seperti bln 12 tahun2 lepas yg bosan

arsaili said...

umm banyaknya activity? terdaya ker hang nak wat semua tu? cuti ada lagi ker..uhuhuhu apa pun enjoy...

aria ayumi said...

"pastu aku nk pegi cameron jap makan stoberi (sapa punya pasal? hehehe)"

hahaha. ni macam nak salahkan kite jerk. ukan salah kite lah. salah stoberi tulah. hehe

wah3. banyak nya plan die utk thn depan yek. siap ade celebration sambut new year. kite tak penah lak sambut new year.

blackpurple @ jowopinter said...

Entri kau ini kan lebih berkesan kalau kau letak gambar cipan. Sungguh!

Kontraktor, bulan dua belas inilah bulan pening kepala semakin berganda!

posmen said...

adik byl:
1) kena intebiu sbb membe aku byk yg 'mengalahkan' cipan huhu
2) beres.. jgn lupa larang dia jmpa bf. aku x suka hahahaha
3) hmm.. biasanye dawood bangsar.. mai la. jgn lupa buat2 mata sepet..
4) aku berkeputusan untuk bertapa selepas botak.. join?
5) hehehe xleh.. ko kan elegik moto? hahahaha

en arsaili:
daya beb.. lagipun aku yg memberi cuti haw haw haw

p/s: enjoy dlm iman... :)

aria ayumi:
stoberi adalah subjek semata2 manakala kamu yg menyebabkan air liur saya tidak berhenti2.. :)= =

yep, kami sekeluarga mmg menyambutnya tapi lebih kepada majlis perjumpaan keluarga sambil menahan pertanyaan.. bila lagi?... heh

encik pinter:
sudah aku katakan, kau mmg pinter! cuma aku rasa cipan tidak bersalah dlm hal ini.. hehehehe

yup, my bro juga kontraktor.. mmg ujung taun dia akan mamai dan kelam kelibut. nak2 kalo ujan memanjang.. hahaha padan muka dia.. aku suh bukak kedai runcit, x nak..

Lily Abdullah said...

dik Posmen,
Cipan tu binatang apa ya? mgkin orang utara panggil nama lain kut. Letak le gambo cipan kat sini:P

Dec...bulan yang paling kusukai.
Banyak cuti ( cuti sekolah heh..heh..heh). Yang sedey...xde gaji sup...sup!!.

p/s apasal ee? sumua kat tukar lagu background...best..best.

posmen said...

kak waterlily:
- selamat menjamu mate.. ngeh ngeh..
- buat pat taim la kak. tulis buku kanak2 ke.. :)
- best ek? cepat layan.. next week minggu rock keras lak.. hahaha

13may said...

wah! Dah bulan doblas...tukar keta baru best gak nih :D

aria ayumi said...

uhuk. ade gambar dlm entri nih. apekah encik posmen ni penternak tenuk? hehehe

pandagumuk. said...

baru je jumpe cipan kat zoo.tido!pemalas.

posmen said...

13may:
hohoho apekah anda akan membawa saya bejalan2 dgn keta itu? ngeh3

aria ayumi:
susah nk jaga, tang putih tu nak kena wax ari2.. huhu

pandagumuk:
dia protes tu.. tak dpt bonus kot taun ni.. hehe

Anonymous said...

salam, aku ada kwn nick dia tapir..blog dia pun ada gambar tapir tapi lagi cute dari yg hang letak tu...ape pun semuanya tetap comel

posmen said...

jet809:
salam jugak..
kim salam kat tapir (si kawan hang)... tapir dia tu ms fotogenik kot.. hehehe